2009. április 22., szerda

Nézőpont

Üdvözlök mindenkit!

Bé vagyok.Van akinek miztahbe,esetleg Attila,másoknak meg csak egy szemétláda.Na de erről később.
Szekszárdon és környékén töltöm mindennapjaimat,munkával,haverokkal,barátnőmmel,na és ugye a partyk "szervezésével".Nem rég töltöttem be a 21. évemet,szóval nem vagyok egy vénember,de úgy gondolom már kinőttem a tinikorból.Ennél fogva talán más szögből látok dolgokat,mint egyes fiatalok,de vannak akik engem látnak más szögből...
Idestova úgy 4 éve érdekelnek a bulik,rendezvények,de nem a megszokott módon szemlélem őket.Engem jobban érdekel az,ami a "kulisszák" mögött történik.A szervezés,egy rendezvény felépítése az ötlet megfoganásától kezdve a party hangulatán át a visszajelzésekig.
Gondoltam,hogy ha valaki megcsinál egy sikeres partyt,a neve megragad a köztudatban (a hip hop szubkultúrára gondolok,nem populáris értelemben vettem a köztudatot)és legközelebb is kérik az újabb és újabb bulikat.Ez azt jelenti tetszett nekik,jól érezték magukat.Ez a legfontosabb úgy gondolom.Lehet egy bulinak százezres bevétele,ha éjjel 2kor bezár a hely,és kb 50 ember fagyoskodik hajnalban a buszra,vagy vonatra várva.Ugyanis ez után jön a negatív kritika.Azok a mondatok,hogy:-Többet oda sem megyek!-Szar volt!
Ezek egy szervezőnek elég rosszul tudnak esni,van akik ez után úgy gondolják nem is érdemes próbálkozni.Vannak akiket ez sem rettent meg és megpróbálják újra meg újra,annak a reményében,hogy a következő jól fog sikerülni.Na és van az a fajta szervező aki azt mondja,hogy soha többet nem akar bulit csinálni,de mégis meg akarja mutatni,hogy a következő sokkal jobb lesz,mint az eddigiek.

Igen,itt jövök a képbe én.Elég elfuserált egyén vagyok,hogy beleölök partykba saját zsebből sok sok ezret,amik vissza se jönnek,de ennek ellenére csinálom és csinálom tovább.Van aki teljesen hülyének tart,esetleg azt mondja,hogy gyerekes vagyok és költhetném a pénzem másra is,vagy azt mondják,hogy:-Bé,ne hagyd abba,legalább te csináld szívvel lélekkel!Ez utobbiak jól tudnak esni,persze csak ha őszintén mondják.
A közelben élők,és a bulikra rendszeresen látogatók ismerik a szekszárdi party történelem nagy részét,és talán jelen is voltak a bulik zömében.Én a Mikrofon Próbák elötti Grundos bulikban kezdtem ismerkedni a Hip Hop partykkal,és ott ismertem meg a mostani ismerőseim nagy részét is.Akkor még nem érdekelt,hogy s mint kell megszervezni valamit is,én is csak szokásos 14-15 éves módjára döntöttem le a borosokat meg söröket és hánytam reggelig:)Na igen,szép idők voltak,én így emlékszem vissza.
Aztán mindenki a Rolling Rock-ról,a Mikrofon Próbákról kezdett beszélni,és istennek hála nagyon szép látogatottsággal bírtak ezek a bulik.Sok szép emléket köszönhetünk a D.D.H.H.P.SZ.-nek,és a fellépőknek,akiket most nem sorolnék fel hisz ugyis sokan ismerik őket.
Ám de,mint minden jónak ennek is vége szakadt.A partyk egyre silányabbak lettek,csökkent a látogatottság,a belépő ára meg csak ment felfele,ettől remélve,hogy sikerül kifizetni a fellépőket,DJ-ket.Nincs róla infóm,hogy esetleg ne tudtak volna kifizetni valakit,esetleg nagyobb veszteségük lett volna.De ez így is van rendjén,erről elég ha a szervezőség tud.Az emberek csak így tudják élvezni a bulit.Ha nem látják,hogy mi folyik a háttérben,csak érzik,hogy ez most valami nagy lesz,ebben sok munka van.Aztán amikor tényleg igazán nagy lesz,akkor mindenki őrjöng,visszatapsolják a fellépőket,és sok sok időn keresztül felemlegetik azt a bizonyos partyt,amikor minden "ott volt".
Szóval kihaltak ezek a partyk.Grund,Rolling Rock,Molöry,Sportcsarnok mind az idő süllyesztőjébe merült.Ott vannak a helyükön,de egyszerűen nincs ki fenntartsa,kifizesse a bulikat,és sajnos NINCS ÉRDEKLŐDÉS!
Emlékezzünk csak;Rolling Rock Café!Mennyien is voltunk?Százan?Kétszázan?Háromszázan?Én nem tudom megmondani pontosan,de mindenki emlékszik aki ott volt,hogy a bejárattól kb 10 percbe telt eljutni a színpad közeléig és nagyjából ennyi időt kellett várni egy sörre is:).Na ilyen egy jó party,mondom én.(Persze a sör előbb is jöhetne:))Mert azok az emberek nem véletlenül vannak ott annyian.Ott valami érdekes van,ami felkelti a figyelmüket és ott ragadnak.Áldásom ezekre a bulikra,köszönöm,hogy ott lehettem sok sok barátommal és nagyokat bulizhattunk.

De most arról,amiért ez az írás valójában születik!
Belekóstoltam tehát a bulikba.Más városokban is számos helyen megfordultunk.Paks,Budapest,Székesfehérvár,Veszprém,stb...Láttam,hogy mennek a dolgok és úgy hittem jó szervezéssel megoldható minden és nincs lehetetlen.Na lehetetlen az tényleg nincs,csak vékony pénztárca.Sajnos szponzorokkal ezen a környéken nem nagyon érdemes próbálkozni,és nincs több százezret jövedelmező fizetésem,a fellépők meg ugye "drágák".Okosítsuk meg.Kockáztassunk.Minden party kockázatos,de amiket én vállaltam azok már a "túl rizikós" kifejezés határait kívülről súrolták.
Igen,mindenki tudja miről van szó.Dombori Beat.A sok Sédes és Nádasos party után gondoltam dobok egy nagyot.Ilyen még nem volt,ezt mindenki szeretni fogja,ez majd hoz a konyhára.Hozott...sok adósságot és ellenséget.Túl kevés tapasztalattal,100%-os pénzügyi háttér nélkül,megbízhatatlan emberekkel,és EGYEDÜL csináltam mindent.3 hónap alatt ennyire telt.Szereztem 9 szponzort akik összesen 200.000 Ft-al támogattak.(500.000 Ft volt a teljes költségvetés,tehát ennyi kellett volna összejöjjön)A Red Bull rengeteg tárgyi segítséget nyújtott.
Úgy gondoltam innen már csak az emberek vannak hátra,és arra a felhozatalra amit kínáltam mindenki kíváncsi lesz.Mert valljuk be,a magyar Hip Hop kultúra 5 csillagos egyénei sorakoztak fel a színpadon nap mint nap.Gondoltam én...de erről kicsit lejjebb.

Az első napon gyorsan szétverték a helyet,miután kifizettem a több mint 100.000 Ft-os tiszteletdíjat és elszállásoltam SAJÁT zsebemből a fellépőket.Kaptak többek között a vendéglátósok egy pár pofont,akik senkinek sem ártottak, Én,mert megpróbáltam megállítani a vandalizmust,és még ki tudja ki jelentett problémát "5 csillagéknak".Hajnali 3kor megérkezett a rendőrség,akik úgy gondolták,hogy a jómadarakat beviszik a szekszárdi rendőrörsre,de mivel én tanu voltam,ezért én se maradjak ki a sorból.Laza 5 óra várakozás után következett a 15 perces meghallgatásom,aztán távozhattam.'Jelzem nem aludtam ekkor már 24 órája'.A műsor nem állhat meg!Busszal vissza Domboriba,és kezdetét vette egy új nap,új izgalmakkal 0 óra alvással.

A második napot egy pokolbeli,vagy inkább mennybéli felhőszakadás szétverte este.Majdnem oda lett egy többmilliós hangrendszer,és a fellépők ugye fel akartak lépni,mert hát ezért lettek fizetve és ezért jöttek.Felkészületlenül ért minket az égi háború,így esőterv sem volt.Rögtönözni kellett.Egy 4x10 méteres helyen lépett fel Deego,a Testament Rec,és az Egyenletek.(Zilio nem tudott zenélni,mert nem volt elég idő,és nem volt bevétel amiből ki tudtam volna fizetni)Itt volt még a vizes poklot megjárt hangosítás,a nagyérdemű,valamint a pult.Mondhatom kalandos volt.Persze a vihar miatt és a kevés látogató miatt,pénzügyi gondok voltak.Röpke 100.000 Ft-al kevesebb folyt be a kasszába,mint kellett volna.

A harmadik nap volt a legdicséretesebb.Egyszerűen nem lépett be új vendég a kapun.Ez azt jelentette,hogy estére nem tudom kifizetni a fellépőket.Teljes katasztrófa!Futottam a pénz után 30 km-es körzetben.Kölcsönkértem,kölcsönkértem és kölcsönkértem.Itt éreztem,hogy úsznak a százezrek...el...messzire...nagyon messzire.
Voltak egyének akik nem értették meg azt a mondatom,hogy:-Nem tudom kifizetni a fellépést,mert egyszerűen nincs rá pénz.Kifizetem az útiköltséget,de ne lépjetek fel,mert nem tudom kifizetni.
Na ezek a mondatok süket fülekre találtak és megkaptam azt hogy:-Megb@$$zuk a jó édes any@dat te k()cs()g ha most azonnal nem szeded össze a lóvét!
Jelentem,a lóvé nem lett összeszedve de felléptek.Természetesen követelve továbbra is a pénzt.Ezután még pár halálos fenyegetés is megtalálta házam táját.Na ilyenek azok a "gengszterek" akikre a ti fületek élvez!
Vissza a bulihoz.Mc Gőz fellépett,de sajnos szomorúan kellett tőle búcsút venni mivel csak később,átutalással tudtam kifizetni a tiszteletdíját és nagyon kevesen voltak a fellépése alatt.
Következett egy nagyon hosszú éjszaka.Nagyon zajos volt,nagyon koszos és szörnyen éreztem magam.Nem kapták meg az emberek azt amit vártak.Nem ezt kérték a pénzükért.Nem ezért utaztak 100 kilómétereket.Teljes katasztrófa.Többen jöttek és azzal vigasztaltak,hogy nagyon jól érezték magukat,és ha lesz legközelebb rájuk bizton számíthatok.Szerencsére ezek a srácok ma is mondják,hogy jönni akarnak,és hogy szervezzem a következőt.Itt üzenem nekik,hogy:-BIG UP! fiúk,lányok.Köszönöm a kitartást,a biztatást,és értetek érdemes csinálni semmi másért!
Annyit még az egészről,hogy rengeteg káreset volt a tábor területén.Ablakok-ajtók törtek,graffiti és tagek fedtek szinte mindent,szemét volt mindenhol és minden szobába bevitték a koszt.Ezt amit az a sok szemét alak csinált oda,nekem kellett kimagyarázni és megtéríteni(amire a mai napig nem volt lehetőségem,mert nincs miből fedeznem).Remélem,hogy azoknak a tizenéves srácoknak ez kicsit lecke volt,és talán máskor jobban odafigyelnek a környezetükre.

Tehát én megpróbáltam.A party után 1 hónappal 300.000 Ft hitelt vettem fel,és szégyenszemre hitelből fizettem a tartozásaimat,amiket a mai napig nem sikerült kiegyenlítenem.Havonta a fizetésem negyede ennek a tábornak köszönhetően távozik a bankszámlámról.Köszönöm Dombori Beat!Köszönöm mindenki,hogy szétvertétek a tábort!Köszönöm,hogy megígértétek de mégsem jöttetek el!Végül köszönöm magamnak,hogy ebből sem tanultam és újból meg akarom szervezni a Beat-et!

Nos ez lennék én.A ti szerencsétlenetek akit anyáztok mikor egy bulin nem tesz be egy zenét,aki késve kezdi a partyt,aki a tulajok miatt előbb fejezi be a partyt,akinél halk a zene,akinél hangos a zene,és aki ezentúl is csinálja nektek az egészet mert ezt érzi jónak és ebben leli örömét.Én lennék az aki ennyit ért el az életében,aki hiába ismeri a város minden pontját,őt mégsem ismerik,aki minden helyen tartozással zárja a partyt mert nem voltak elegen,aki a saját zsebéből bérli a hangosítást és a helyet,aki nem tesz elég Drum n Bass-t,aki nem tesz elég MAGYAR UNERGROUND HIP HOP-ot,és akinek azt mondják,hogy FIZESD KI A TARTOZÁSOD TE MOCSKOS GECI MERT MEGKERESÜNK ÉS A CIGÁNYOK FOGJÁK KIVÁGNI A BELEDET(by BM)!

Ezt az írást senkinek sem szemrehányás esetleg provokációként írom,csak kedves SZEKSZÁRD! Vegyétek észre magatokat,vagy akarjátok azokat a partykat,vagy ne panaszkodjatok,hogy nincs semmi ebben a városban.Ebben a városban az van amit mi akarunk,amíg van rá lehetőség.Döntsétek el,hogy mit akartok ne csak lézengjetek és panasszal fújjátok tele a levegőt.Addig hiába próbálkozok bármivel is amíg ti nem mozdítjátok a fületek botját se,és nem mondjátok el,hogy mit csináljak másként,esetleg mutassátok meg ti,hogy is kell ezt csinálni!
Partyra fel!Ha még nincs veszve minden akkor meg kéne mutatni,hogy van itt még élet.
Ha túlságosan beleéltem magam,és már rég kihalt ez az egész,esetleg kósza ábrándokat üldözök,akkor elnézést,de hát ez vagyok...tudjátok.

Az egész írás alól tisztelet a kivételeknek,mert vannak!
Béke

Köszönöm!

Nincsenek megjegyzések: